O mnie
Jestem diagnostą i terapeutą pedagogicznym, pedagogiem specjalnym. Od 25 lat pracuję z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, nauczycielem akademickim, instruktorem jogi dla dzieci.
Wychodząc naprzeciw specyficznym potrzebom rodziców dzieci z problemami edukacyjnymi, borykającymi się z niepełnosprawnością swoich pociech oferuję szeroki zakres profesjonalnej pomocy i współpracy.
Działania diagnostyczne w gabinecie skierowane są na:
- badanie gotowości do podjęcia nauki w szkole
- diagnoza rozwoju psychomotorycznego dzieci 5-6 letnich 56R
- badanie profilu psychoedukacyjnego PEP-R
- badanie gotowości do uczenia się matematyki
- badanie ryzyka dysleksji u dzieci od 3 do 7 lat
- test inteligencji wielorakich H. Gardnera
- badanie profilu dominacji stronnej i stylu uczenia się C. Hannaford
-diagnoza spektrum autyzmu
W gabinecie pracuję z dziećmi i młodzieżą wymagającymi kształcenia specjalnego, z opiniami o wczesnym wspomaganiu rozwoju. Prowadzę również terapię z dziećmi bez diagnozy, mającymi problemy w nauce, z deficytami rozwojowymi, z trudnościami w relacjach z rówieśnikami, nieśmiałymi, wycofanymi, zamkniętymi w sobie oraz z dziećmi przejawiającymi trudne zachowania.
W pracy wykorzystuję nowoczesne metody, interesujące pomoce dydaktyczne i profesjonalny sprzęt terapeutyczny.
Terapia jest oparta o metody przynoszące znaczne efekty w pracy pedagogicznej:
--metoda krakowska wg prof. J. Cieszyńskiej,
--gimnastyka umysłu wg P. Denisona,
--system percepcyjno-motoryczny Kepharta,
--Metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz,
--czytanie globalne G.Domana,
--metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne,
-- glottodydaktyka B. Rocławskiego,
--Program Aktywności Ruchowej M.Ch. Knillów,
-- metoda Frostige-Horne,
--muzykoterapia,
--arteterapia,
--metody relaksacyjne,
-- elementy integracji sensorycznej
--logorytmika
--sensoplastyka.
--TUS
--joga dla dzieci
Na pomoc mogą liczyć również rodzice, którym proponuję wsparcie i pomoc w zrozumieniu przyczyn rozmaitych zachowań ich podopiecznych oraz poznanie metod pracy z nimi. Jestem przekonana, że równoległa pomoc dziecku i rodzicom to najlepsza droga do sukcesu. Dlatego zachęcam do udziału we wspólnych zajęciach.
Prowadzę terapię pedagogiczną dzieci:
- z problemami w nauce
- z problemami w zachowaniu
- z obniżoną sprawnością intelektualną
- z obniżoną sprawnością grafomotoryczną
- z opóźnionym rozwojem mowy
- z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
- z zespołami genetycznymi,
- z afazją,
- z niepełnosprawnością intelektualną,
- z mózgowym porażeniem dziecięcym
- z niedosłuchem
- z dysleksją