O mnie
logopeda / pedagog specjalny / nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej/ ciotka.trajkotka@gmail.com/
"Czego nie ma najpierw w zmysłach, tego nie ma później w umyśle" /M. Montessori/
W swojej pracy terapeutycznej skupiam się na zasobach dziecka, podążam za jego potrzebami i zainteresowaniami. Prowadzone przeze mnie zajęcia odbywają się w atmosferze zabawy i wzajemnego szacunku, z uwzględnieniem bezpiecznych dla dziecka ram w postaci zasad.
W trakcie zajęć korzystam z metod i oddziaływań poznanych na licznych szkoleniach i studiach podyplomowych, miedzy innymi:
- elektrostymulacji
- terapii miofunkcjonalnej
- kinesiotapingu logopedycznego
- terapii integracji sensorycznej
- strategicznej metody usprawniania realizacji fonemów
- terapii integracji bilateralnej
- stymulacji traktu ustno-twarzowego
- terapii ręki
- symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania
- treningu umiejętności społecznych
- komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC)
- empathy dolls
- logorytmiki
Staram się patrzeć na dziecko w sposób holistyczny, tym samym dobierając metody do aktualnych potrzeb i możliwości dziecka oraz współpracując z innymi specjalistami.
W swojej pracy wykorzystuję elementy pedagogiki montessori oraz glottodydaktyki, wspierając tym samym rozwój poznawczy i sukces edukacyjny swoich podopiecznych.
Dodatkowe uprawnienia:
- KOLD ( Karty Oceny Logopedycznej Dziecka)
- KOGS ( Karty Oceny Gotowości Szkolnej)
- KOSF ( Karty Oceny Słuchu Fonemowego)
- Bateria 5/6R ( Diagnoza Rozwoju Psychomotorycznego Dzieci Pięcio- i Sześcioletnich)
Obszar oddziaływań terapeutycznych:
- terapia dyslalii
- terapia zaburzeń miofunkcjonalnych
- normalizacja napięcia mięśniowego kompleksu ustno-twarzowego
- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych dzieci z ASD oraz niepełnosprawnością intelektualną
- terapia ORM
- terapia ręki
- terapia pedagogiczna (trudności w czytaniu, pisaniu, liczeniu, percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, itp.)